کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهر قزوین

کارگروه شهید عباس بابائی

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهر قزوین

کارگروه شهید عباس بابائی

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهر قزوین

اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی، سندی علمی و کاربردی است که بر اساس مفاهیم آن می توان "چرائی و چیستی " الگوی پیشرفت اسلامی را تبیین کرد. همچنین در نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی با استفاده از مفاهیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" به سوال ِ"چگونه الگوی پیشرفت اسلامی را تولید کنیم؟" پاسخی مشخص داده می شود. این سوال مهم ،برگردانی کاربردی از سوال "چگونه از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی منتقل شویم؟" می باشد.

برگزاری نشست گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی در قزوین

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه  حجت الاسلام کشوری در این نشست یکی از راه های تبیین مسئله الگوی پبشرفت اسلامی را دقت در ارتباط  میان توسعه مادی و تکامل معنوی دانسته و دیدگاه های مختلف درباره این موضوع را در جلسه مطرح کردند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی  در ادامه به بررسی و نقد دیدگاه قائلین به تفکیک توسعه مادی و تکامل معنوی پرداختند و یکی از آفت های این اعتقاد را "اشغال سن تربیت توسط آموزش و پروش" دانستند. به عبارت دیگر چون به بهانه آموزش و یادگیری مورد نیاز در بخش تولید تقریبا 15 سال از سن تربیت جوانان گرفته می شود، دیگر برای جوانان وقتی برای یاد گیری گسترده سبک زندگی اسلامی  باقی نمی ماند. این آفت ناشی از اعتقاد به تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی و یکی از نشانه های علیل بودن این دیدگاه می باشد.

نشست معرفی "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" در حوزه علمیه شیخ الاسلام شهر قزوین در روز چهارشنبه 28 فروردین 1392 برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه حجت الاسلام کشوری در این نشست یکی از راه های تبیین مسئله الگوی پبشرفت اسلامی را دقت در ارتباط میان توسعه مادی و تکامل معنوی دانسته و دیدگاه های مختلف درباره این موضوع را در جلسه مطرح کردند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه به بررسی و نقد دیدگاه قائلین به تفکیک توسعه مادی و تکامل معنوی پرداختند و یکی از آفت های این اعتقاد را "اشغال سن تربیت توسط آموزش و پروش" دانستند. به عبارت دیگر چون به بهانه آموزش و یادگیری مورد نیاز در بخش تولید تقریبا 15 سال از سن تربیت جوانان گرفته می شود، دیگر برای جوانان وقتی برای یاد گیری گسترده سبک زندگی اسلامی باقی نمی ماند. این آفت ناشی از اعتقاد به تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی و یکی از نشانه های علیل بودن این دیدگاه می باشد.

حجت الاسلام علی کشوری در ادامه جلسه؛ یکی از ویژگی های تفکر انقلاب اسلامی را ضرورت بررسی آثار توسعه مادی بر تکامل معنوی دانستند و طرح مسأله تحول بنیادین در آموزش و پروش را نتیجه دقت در ناکارآمدی نظام آموزشی فعلی در ایجاد تربیت دینی دانستند. از جمله مصادیق دیگر بررسی آثار توسعه مادی بر تکامل معنوی ، ضرورت بررسی وضعیت و نقش زنان از نگاه تولید صنعتی می باشد. به عبارت دیگر اگر فرصت اصلی بانوان در مشاغل تولیدی و خدماتی صرف شود این به معنای تضعیف نقش زن در نهاد حیاتی خانواده و بالتبع تضعیف این نهاد محوری است.

در پایان این نشست ، حجت الاسلام علی کشوری طرح مسأله الگوی پیشرفت اسلامی را ناشی از نگاه تکاملی به نقش دین و ضرورت مدیریت دینی نهادهای معیشتی جامعه توسط نگاه دینی دانستند؛ که تحقق این امر ، به صورت منطقی، نیازمند تولید الگوهای اسلامی برای اداره جامعه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی